FANDOM

YI Tynkä

Kukat ja pensaat
Voikukka
'

Tyyppi

Ei-kiinteä kuutio

Vaatimukset

Ei mitään

Generoituu

Ruohokuutiot
Multakuutiot

Painovoima

Ei

Läpinäkyvyys

Osittain

Valaisu

Ei

Räjähdysten sieto

0

Työkalu

-

Uusiutuva

Kyllä

Kerättävyys

Kyllä (64)

Datanumero

Koodinimi

?

Kukat eli Flowers:it ja pensaat eli double-height flowers:it ovat pelin kasvityyppejä. Niitä voi kasvaa ruoho- ja multakuutioilla, mutta niitä ei voi kasvattaa kuten puita, sokeriruokoa ja vehnää. Kukkien ja pensaiden tarkoitus on olla väriaineiden lähteenä. Kukat ovat yhden kuution ja pensaat kahden kuution korkuisia.

Kukan tai pensaan kasvaminen vaatii ruoho- tai multakuution, jonka valoisuus on ainakin tasolla 8. Mikäli jompikumpi ehdoista ei täyty, paikalle asetettu kukka tai pensas kuolee pian. Kukkia ja pensaita on kahtatoista eri tyyppiä.

Kukat

Voikukka

Voikukat ovat keltaisia, melko yleisiä kukkia, jotka kasvavat usein usean kukan joukoissa. Ne tuhoutuvat yhdellä iskulla, ja niiden craftaus tuottaa 2 voikukankeltaista väriä. Ne ovat myös ainoa kyseisen värin lähde.

Voikukankeltaista tarvitaan myös oranssin värin valmistamiseen.

Unikko

Unikot ovat punaisia, hieman voikukkia harvinaisempia kukkia, jotka kasvavat usein joko muutaman kukan joukoissa tai yksinään. Ne tuhoutuvat yhdellä iskulla, ja niiden craftaus tuottaa 2 ruusunpunaista väriä.

Ruusunpunaista tarvitaan myös oranssin värin, vaaleanpunaisen värin ja violetin värin valmistamiseen.

Sininen orkidea

Sininen orkidea on kukka, josta voidaan craftata 2 vaaleansinistä väriainetta. Sinisiä orkideoita generoituu vain soille ja taigoille.

Laukka

Laukka on harvinainen magentan värinen kukka, josta voidaan craftata 2 magentaksi väriaineeksi. Laukka generoituu vain kukkametsiin.

Punainen tulppaani

Punainen tulppaani on pieni kukka, josta voi craftata 2 ruusunpunaista väriainetta. Punainen tulppaani generoituu sienimetsiin.

Oranssi tulppaani

Oranssi tulppaani on pieni kukka, joka generoituu kukkametsiin. Siitä voidaan myös craftata 2 oranssia väriainetta.

Valkoinen tulppaani

Valkoinen tulppaani on pieni kukka, joka generoituu kukkametsiin. Siitä voidaan valmistaa 2 vaaleanharmaata väriainetta.

Vaaleanpunainen tulppaani

Vaaleanpunainen tulppaani on pieni kukka, joka generoituu kukkametsiin. Siitä voidaan valmistaa 2 vaaleanpunaista väriainetta.

Päivänkakkara

Päivänkakkara on valkoinen kukka, siitä voidaan craftata 2 vaaleanharmaata väriainetta. Päivänkakkara generoituu tasangolle, aurinkokukkatasangoille ja kukkametsiin.

Keijunsilmä

Keijunsilmä on valkoinen pieni kukka, josta voi craftata 2 vaaleanharmaata väriainetta. Keijunsilmiä generoituu kukkametsiin.

Pioni

Pioni on pinkki kukka joka generoituu kuusimetsiin, lehtimetsiin, koivumetsiin, metsäkukkuoloille ja kukkametsiin. Pionista voi craftata 2 vaaleanpunaista väriainetta.

Auringonkukka

Auringonkukka on keltainen kukka, josta voidaan craftata 2 keltaista väriainetta. Täysin kasvaneen auringonkukan kukka osoittaa aina itään mikä tekee niiden avulla suunnistamisen mahdolliseksi. Auringonkukat generoituvat tasangoille ja auringonkukkatasangoille.

Pensaat

Suuri saniainen

Suuri saninainen on tummanvihreä pensas. Suuria saniaisia generoituu kuusimetsiin.

Syreeni

Syreeni on vaaleanvioletti pensas. Syreeneitä generoituu kuusimetsiin, koivumetsiin, lehtimetsiin, metsäkukkuloille ja kukkametsiin. Syreenistä voi craftata 2 magentaa väriainetta.

Ruusupensas

Ruusupensas on punakukkainen pensas joka generoituu kuusimetsiin, koivumetsiin, lehtimetsiin, metsäkukkuloille ja kukkametsiin. Siitä voi craftata 2 ruusunpunaista väriainetta

Bugit

KeKuBugi

Bugi, jossa voikukka kasvaa hiekalla

  • On mahdollinen, mutta harvinainen bugi, että kukka kasvaa hiekalla tai jollakin muulla kuutiolla kuin mullalla tai ruoholla. Niitä voi joskus nähdä vielä harvemmin leijumassa ilmassa.

Triviaa

Snapshot kukat

Viikoittaisessa julkaisussa tulleet kukat ja pensaat.

  • Mikäli kukan asettaa lumen päälle, lumi sulaa ja alta paljastuu ruohokuutio.
  • Kukkia voi kasvaa laavaa sisältävissä luolissa, mikäli niissä on multaa maapohjana.
  • Classic -versiossa kukkia pystyi asettamaan toistensa päälle.
  • Rautajätti voi antaa kyläläisille unikkoja.
  • auringonkukkia ei voi laittaa kukkaruukkuun
  • Viikoittaisessa julkaisussa 13w36a tuli 12 uutta kasvia. Pelissä olleet ruusut korvattiin unikoilla.
    • Ruusut eivät kuitenkaan kadonneet minecraftista, sillä peliin tuli ruusupensas.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki