Fandom

Minecraft Wiki

Kovanaamapelimuoto

556sivua tässä wikissä
Add New Page
Kommentit7 Share

HCK.png

Kuolema hardcorepelimuodossa

Kovanaamapelimuoto[1] englanniksi Hardcore mode on yksi Minecraftin pelimuodoista. Se on oikeastaan selviytymispelimuodon paljon vaikeampi versio. Jos pelaaja kuolee kovanaamapelimuodossa pelattavalla kartalla, kartta poistetaan. Kovanaamapelimuodossa kuollessa esiin tulevat myös pisteet.

Ominaisuudet

Kovanaamapelimuodossa vaikeustaso on lukittu vaikealle, mikä on muuten samanlainen kuin vaikea, mutta sitä ei voi vaihtaa. Pelaajan kuollessa kovanaamassa ainut esiin tuleva nappi on maailman poistonappi. (Pelimaailma pysyy olemassa pelin tiedostoissa kunnes nappia painetaan, mikä mahdollistaa maailman pelastamisen). Kun nappia on painettu, pelaaja päätyy Minecraftin päävalikkoon. Sen jälkeen maailmaa ei näy. Jos kovanaamapelimuodossa kuolee, pelaajan keräämät pisteet ilmoitetaan.

Bugit

  • Joskus, kun kuolee kovanaamalla, ja painaa "poista maailma" nappia, peli vie sinut moninpeli valikkoon.

Triviaa

  • Kovanaamapelimuodossa HP-palkin sydämet ovat erilaisia.
  • Kuten normaalistikin vaikealla pelimuodolla, kovanaamapelimuodossa nälkiintyminen on tappavaa.
  • Pelimaailman valintaruudulla kovanaamapelimuodossa olevista maailmoista annetaan punaisella kirjoitettu ilmoitus.
  • Kun Notch ilmoitti ensimmäisen kerran kovanaamapelimuodossa, hän julkaisi myös vitsinä kuvan "Ultrahardcore" -pelimuodosta, jolloin pelaajan tunnus poistettaisiin tämän kuollessa.
  • Kovanaamapelimuotoa ei voi vaihtaa jos pelaa koodeilla.
  • Kovanaamapelimuotoa ei ole Xbox- eikä PS3-versiossa, eikä myöskään taskuversiossa.
  • Kovanaamapelimuoto viittaa oikeaan elämään, sillä kuollessa pelaaja ei voi uudelleensyntyä.
  • Viikottaisessa julkaisussa 12w04a kovanaamapelimuoto oli nimellä kovanaamamuoto.
  • Kovanaamapelimuoto voi olla lähes tai täysin mahdoton jos spawnaa puuttomalle alueelle. (esim autiolle saarelle.)
  • Jos on Lähiverkkomoninpelimaailma niin muut pystyy yhä pelaamaan sitä, jos maailman omistaja ei kuollessaan poista maailmaa vaan pysyy "kuolleena".
  • 1.9 päivityksen jälkeen on mahdollsta katsoa omaa maailmaasi kovanaamassa kun kuolet
Elamat hardcore.png

Kovanaamapelimuodon elämäpalkki

Katso myös

Viitteet

  1. Notch Twitterissä

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki