FANDOM

Kompassi
Kompassi

Tyyppi

Työkalu

Kestävyys

-

Kerättävyys

Kyllä (64)

Datanumero

345

Kompassi eli Compass on Alpha 1.1.9 -päivityksen mukana peliin lisätty esine. Sen voi craftata 4 rautaharkosta ja 1 punakivestä. Kompassin neula osoittaa aina pelaajan alkuperäiseen spawnauspaikkaan, oli se sitten kädessä, toisella pelaajalla, tavaraluettelossa, arkussa, kehyksessä tai maahan pudotettuna. Kun neula osoittaa suoraan eteenpäin, pelaajan alkuperäinen spawnauspaikka on suoraan edessä. Koska Horna ja Ääri ovat toisia ulottuvuuksia, niihin tuodut kompassit eivät toimi oikein, vaan neula kieppuu sinne tänne sekalaisena.

Sängyssä nukkuminen vaihtaa pelaajan spawnauspisteen, muttei vaikuta kompasseihin sillä kyseessä on alkuperäinen spawnauspiste. Kompasseja voi myös käyttää yhdessä paperin kanssa karttojen craftaukseen.

Esineenvalinta.png

Luovan pelimuodon tavaraluettelossa oleva kompassi.

Craftaus

Craftausruutu

Tyhjä.png
Rautaharkko
Tyhjä.png
Rautaharkko
Punakivi
Rautaharkko
Tyhjä.png
Rautaharkko
Tyhjä.png
Kompassi

Triviaa

  • Kompassi, kuten kello, on yksi niistä harvoista työkaluista, jotka stackaantuvat.
  • Kompassi toimii normaalisti arkkujen ja kehysten sisälläkin.
  • Mikäli kompassin vie Hornaan tai Ääreen, sen suunta vaihtuu satunnaisissa ajoissa satunnaisiin suuntiin sillä Horna ja Ääri ovat toisissa ulottuvuuksissa.
  • Muiden pelaajien käsissä olevat kompassit näyttävät eri pelaajien katsomina eri suuntiin.
  • Luovassa pelimuodossa, tavaraluettelossa oleva "etsi esine"-välilehden merkkinä oleva kompassi toimii normaalisti.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki