Wikia

Minecraft Wiki

Kirjahylly

Kommenttia3
494sivua tässä wikissä
Kirjahylly
Kirjahylly
'

Tyyppi

Kiinteä kuutio

Vaatimukset

6 lautaa
3 kirjaa

Generoituu

NPC-kylien kirjastot
Tukikohtien kirjastot

Painovoima

Ei

Läpinäkyvyys

Ei

Valaisu

Ei

Räjähdysten sieto

7,5

Työkalu

Kirves

Uusiutuva

Ei

Kerättävyys

Kyllä (64)

Datanumero

47

Kirjahylly eli Bookshelf on Survival Test 0.26 -päivityksen mukana peliin lisätty kuutio. Sen voi craftata 6 laudasta ja 3 kirjasta. Kirjahyllyt toimivat koristekuutiona. Niitä voi käyttää myös uunin polttoaineena (tosin ne ovat erittäin huono polttoaine, sillä niiden tekeminen on erittäin vaikeaa ja ne palavat vain 15 sekuntia) ja niitä käytetään lumousten vahvistajana. Kirjahyllyt käyttävät ylä- ja alaosassa samaa tekstuuria kuin lauta, mutta sivujen tekstuuri on uniikki.

Craftaus

Craftaus-resepti ei toimi Wikin mobiiliversiossa. Jos käytät mobiiliversiota, siirry sivun alalaidasta tietokoneversioon

CraftausMallineUusi

Lauta
Lauta
Lauta
Kirja
Kirja
Kirja
Lauta
Lauta
Lauta
Kirjahylly

Tietoa

Yhden kirjahyllyn craftaukseen tarvitaan 3 kirjaa. Yksi kirja vaatii 3 paperia ja nahan, ja paperi vaatii yhden sokeriruo'on, mutta ne valmistuvat kolmen erissä (1 sokeriruoko = 3 paperia = 1 kirja). Tämän takia yhden kirjahyllyn valmistamiseen tarvitaan 9 sokeriruokoa. Mikäli sokeriruokojen annetaan kasvaa täyteen korkeuteensa ja vain kaksi ylintä osaa poistetaan, kahden kirjahyllyn valmistamiseen tarvitaan 9 sokeriruokokasvia. Tämä tarkoittaa, että täyden 64 kirjahyllyn stackin valmistamiseen tarvitaan 288 sokeriruokoa.

Kirjahyllyjä voi tuhota helposti käsin, mutta nopein tapa on kirves. Mikäli kirjahyllyn tuhoaa, se pudottaa 3 kirjaa. Kirjahyllyt ovat palavia ja ne tuhoutuvat helposti räjähdyksissä.

Triviaa

  • Kirjahyllyn tuhoamisessa käsin kestää noin 3 sekuntia. Timanttikirveellä vastaava aika on alle puoli sekuntia.
  • Kirjahyllyjä käytetään myös lumousten vahventamiseen.
  • Kirjahyllyt generoituu luonnollisesti NPC-kylien kirjastoihin.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki