Fandom

Minecraft Wiki

Kiihdytinraide

557sivua tässä wikissä
Add New Page
Kommentit0 Share

Kiihdytinraide
Voimistuskisko
'

Tyyppi

Ei-kiinteä kuutio

Vaatimukset

6 kultaharkkoa
1 keppi
1 punakivi

Generoituu

Ei mitään

Painovoima

Ei

Läpinäkyvyys

Osittain

Valaisu

Ei

Räjähdysten sieto

3,5

Työkalu

Hakku

Uusiutuva

Kyllä

Kerättävyys

Kyllä (64)

Datanumero

27

Koodinimi

?

Kiihdytinraide eli Powered Rail on raiteen versio, jonka voi craftata kuudesta kultaharkosta, yhdestä kepistä ja yhdestä punakivestä. Kiihdytinraiteella voi pysäyttää tai antaa lisää vauhtia kaivosvaunulle riippuen siitä onko se liitetty aktiiviseen punakivijohtoon tai aktiiviseen kytkimeen vai ei.

Jos raide on liitetty aktiiviseen punakiviesineeseen, se antaa kaivosvaunulle lisävauhtia; yhden kiihdytinraiteen antama vauhti riittää kuljettamaan kaivosvaunun (suoralla ja tasaisella raiteella, esteettömästi) yli 100 raiteen verran eteenpäin. Jos kiihdytinraidetta taas ei ole liitetty punakivijohtoon 'tai aktiiviseen kytkimeen', se pysäyttää vaunun.

Kiihdytinraiteet ovat lähes välttämättömiä, jos haluaa kaivosvaunujen liikkuvan rataa hyvin myös yläsuuntaan työntämättä. Kiihdytinraiteet eivät voi kääntyä kuten normaalit raiteet.

Craftaus

Craftausruutu

Kultaharkko.png
Tyhjä.png
Kultaharkko.png
Kultaharkko.png
Tikku.png
Kultaharkko.png
Kultaharkko.png
Punakivi
Kultaharkko.png
Voimistinraide
(6)

Triviaa

  • Ilman punakivisignaalia kiihdytinraiteella on pysäyttävä vaikutus kiihdyttämisen sijaan.
  • Yhden kiihdytinraiteen antama vauhti riittää viemään pelaajan ja kaivosvaunun 100 palan päähän normaaleita raiteita pitkin, jos ne ovat tasaisella ja kulkevat suoraan.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki