FANDOM

Keritsimet
Keritsimet.png

Tyyppi

Työkalu

Kestävyys

238

Kerättävyys

Kyllä (1)

Datanumero

359

Keritsimet eli Shears on Beta 1.7 -päivityksen mukana peliin lisätty työkalu. Keritsimillä voi ottaa villaa lampailta laimpaita vahigoittamatta ja kerätä puista uudelleenasetettavia lehtipaloja, korkeista ruohosta uudelleenasetettavia korkea ruoho -paloja sekä köynnöksistä uudelleenasetettavia köynnöspaloja.

Keritsimet tuhoavat lehdet, köynnökset, seitit, korkean ruohon ja villan paljon normaalia nopeammin.

Craftaus

Craftausruutu

Tyhjä.png
Tyhjä.png
Tyhjä.png
Rautaharkko
Tyhjä.png
Tyhjä.png
Tyhjä.png
Rautaharkko
Tyhjä.png
Keritsimet

Käyttö

Keritsimet ovat paras tapa hankkia villaa lampailta, sillä tällöin saa 2-4 villapalaa. Villaa saa ilman keritsimiä myös tappamalla lampaita, jolloin saa vain yhden villapalan. Tämä ei kuitenkaan ole suositeltavaa, koska keritty lammas tuottaa villaa jatkuvasti, mutta tapettu lammas on kertalaaki. Ennen keritsimien lisäämistä peliin villaa sai lyömällä lampaita, mutta keritsimien käytöstä ne eivät menetä HP:ta.

Mikäli keritsimiä käyttää puun lehtiin, saa jokaisesta lehtipalasta asetettavan palan. Nämä lehtipalat kuitenkin kuolevat, mikäli niitä ei aseta kiinni tukkipalaan tai lehtipalaan, joka on kiinni tukkipalassa. Palat, joita voi kerätä vain keritsimillä:

Triviaa

  • Keritsimet on ainoa työkalu, jolla on erillinen oikean näppäimen (keritseminen) ja vasemman näppäimen (lehdet) toiminto joka ottaa vahinkoa kummastakin käyttötavasta.
  • Monilla resurssipaketeilla keritsimet näyttävät saksilta tai puutarhasaksilta.
  • Keritsimen voi saada kyläläisiltä kaupankäynnillä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki