FANDOM

Kakku
Kakku

Palautus

1 siivu: RP1.png (1)
Koko kakku: RP1.pngRP1.pngRP1.pngRP1.pngRP1.pngRP1.png (6)

Ainesosat

3 Vehnää
3 Maitoämpäriä
2 Sokeria
1 Kananmuna

Kerättävyys

Kyllä (1)

Datanumero

Kuutio: 92
Esine: 354

Kakut eli Cake:t ovat ruokaesineitä, jotka lisättiin peliin Beta 1.2 -päivityksessä. Tosin kuin muut ruokaesineet, kakku on myös kiinteä kuutio. Kakulla on se erityinen ominaisuus, että sitä voi käyttää nälkäpisteiden palauttamiseen useita kertoja peräkkäin. Yhden siivun syöminen palauttaa yhden nälkäpisteen ja koko kakku kuusi nälkäpistettä. Kakussa on yhteensä kuusi siivua.

Kakun voi craftata kolmesta maitoämpäristä, kolmesta vehnästä, kahdesta sokerista ja yhdestä kananmunasta, mikä tekee siitä pelin toiseksi monimutkaisimmasta craftattavasta esineestä. Craftauksen jälkeen ämpärit saa takaisin tyhjinä. Kakun voi asettaa maahan kuutiona, jolloin kakku on mahdollista syödä painamalla sitä hiiren oikealla näppäimellä.

Craftaus

Craftausruutu

Maito
Maito
Maito
Sokeri
Kananmuna
Sokeri
Vehnä
Vehnä
Vehnä
Kakku

Bugit

  • Kakkuja voi asettaa päällekkäin niin, että ne leijuvat ilmassa.
  • Kakun päällä liikkuminen on samanlaista kuin jäällä.

Triviaa

Kakunsyönti.png

Kakun syöminen

  • Ennen Beta 1.2 -päivitystä Notch lupasi lisätä kakun Minecraftiin sen voittaessa vuoden 2010 indie-pelin palkinnon.
  • Kakun erityinen ominaisuus on jaettavuus, ja näinollen useampi pelaaja voi syödä sitä.
  • Kakun craftaamiseen tarvitaan neljää erilaista esinettä, mikä on toiseksi eniten koko Minecraftissa. Ainoastaan jänissopan valmistamiseen tarvitaan enenmmän esineitä.
  • Kakun craftaamisesta saa "The Lie" (Valhe) -saavutuksen, joka on viittaus Portal -peliin.
  • Kakulla on kaksi erilaista olomuotoa, pyöreä "esinemuoto" ja kulmikas "kuutiomuoto".
  • Mikäli kakun asettaa arkun päälle, se ei estä arkun avaamista toisin kuin useat muut kuutiot.
  • Laava ei voi tuhota kakkua.
  • Kakku on laatan kokoinen.
  • 1.4.2-version jälkeen kakkuja ei ole voinut pinota.
  • Tuhotessa kakun alla oleva kuutio, kakku katoaa.
  • Kakku on sekä kuutio että esine.
  • Kakku näyttää Mansikkakakulta vaikka todellisuudessa pelissä ei ole mansikoita lainkaan.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki