Wikia

Minecraft Wiki

Kakku

Kommenttia10
491sivua tässä wikissä

YI B-Luokka

Kakku
Kakkupala

Palautus

1 siivu: RP1 (1)
Koko kakku: RP1RP1RP1RP1RP1RP1 (6)

Ainesosat

3 Vehnää
3 Maitoämpäriä
2 Sokeria
1 Kananmuna

Kerättävyys

Kyllä (1)

Datanumero

Kuutio: 92
Kakku: 354

Kakut eli Cake:t ovat ruokaesineitä, jotka lisättiin peliin Beta 1.2 -päivityksessä. Tosin kuin muut ruokaesineet, kakku on myös kiinteä kuutio. Kakulla on se erityinen ominaisuus, että sitä voi käyttää nälkäpisteiden palauttamiseen useita kertoja peräkkäin. Yhden siivun syöminen palauttaa yhden nälkäpisteen ja koko kakku kuusi nälkäpistettä. Kakussa on yhteensä kuusi siivua.

Kakun voi craftata kolmesta maitoämpäristä, kolmesta vehnästä, kahdesta sokerista ja yhdestä kananmunasta, mikä tekee siitä toisen pelin kahdesta monimutkaisimmasta craftattavasta esineestä. Craftauksen jälkeen ämpärit saa takaisin tyhjinä. Kakun voi asettaa maahan kuutiona. Tällöin kakun pystyy syömään. Aina kun maahan asetettua kakkua klikkaa hiiren oikealla näppäimellä, nälkäisenä, siitä katoaa siivu ja pelaajalle palautuu nälkäpiste.

Craftaus

Craftaus-resepti ei toimi Wikin mobiiliversiossa. Jos käytät mobiiliversiota, siirry sivun alalaidasta tietokoneversioon

CraftausMallineUusi

Maito
Maito
Maito
Sokeri
Kananmuna
Sokeri
Vehnä
Vehnä
Vehnä
Kakku

Bugit

  • Kakkuja voi asettaa päällekkäin niin, että ne leijuvat ilmassa.
  • Kakun päällä liikkuminen on samanlaista kuin jäällä.

Triviaa

Kakunsyönti

Kakun syöminen.

  • Ennen Beta 1.2 -päivitystä Notch lupasi, että mikäli Minecraft voittaa vuoden 2010 Indie-pelin palkinnon, hän lisää kakun Minecraftiin. Minecraft voitti, ja kakku lisättiin peliin seuraavassa päivityksessä.
  • Kakun erityinen ominaisuus on se, että moninpelissä pelaajat voivat jakaa kakun.
  • Kakun craftaamiseen tarvitaan neljää erilaista esinettä. Se on eniten koko Minecraftissa, mutta kakku jakaa tittelin mäntien, joiden craftaukseen vaaditaan myös neljää esinettä.
  • Kakun craftaamisesta saa "The Lie" (Valhe) -saavutuksen, joka on viittaus Portal -peliin.
  • Kakulla on kaksi erilaista olomuotoa, pyöreä "esinemuoto" ja kulmikas "kuutiomuoto".
  • Mikäli kakun asettaa arkun päälle, se ei estä arkun avaamista tosin kuin useat muut kuutiot.
  • Laava ei voi tuhota kakkua.
  • Kakku on laatan kokoinen.
  • Kakkuja ei voi 1.4.2 -version jälkeen laittaa päällekkäin.
  • Jos kuution, jonka päällä kakku on, tuhoaa, niin kakku katoaa.
  • Kakku on kuutio ja esine.
  • Maitoämpäriä käytetään kakun valmistukseen. Ämpäri ei kuitenkaan katoa, vaan maitoämpäri muuttuu työstämisen jälkeen tavalliseksi ämpäriksi.
  • Jos kakkua painaa oikealla hiiren painikkeella kausta lähtee pala. Kakulla on 5 palaa.
  • Kakku antaa 1 ruokapalkin.

Katso myös

Aloita keskustelu Keskustelut aiheesta Kakku

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki