Fandom

Minecraft Wiki

Jänis

556sivua tässä wikissä
Add New Page
Kommentit32 Share

Jänis

Kunto

HP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.pngHP1.png (5)

Vahinko

Ei tee vahinkoa

Spawnaus

Melkein kaikkiin elinympäristöihin

Luonne

Passiivinen

Pudotukset

Spawnmuna

Ei spawnmunaa

Spawnmunan datanumero

Ei spawnmunaa

2014-09-03 14.37.30.png

Jänis ja jäniksen poikanen.

2014-09-09 20.07.21.png

Kaikki mahdolliset värit mitä jäniksellä voi olla

Jänis ("Pupu") eli Rabbit on passiivinen joukko, joka spawnaa tasangoille, metsiin, savanneille ja soille.

Jänikset pudottavat kuollessaan jäniksenlihaajäniksenkäpäliä ja jäniksennahkaa. Neljästä jäniksen nahasta voi craftata yhden nahan.

Jäniksiä voi spawnata eri värisinä, ja jos jänikselle antaa nimilapulla nimen "Toast", se saa uniikin värin jota se ei voi saada muuten.

Jäniksen "syövät" porkkainoita kylien pelloilta. Ne seisovat porkkanoiden vieressä tai päällä ja vähän ajan kuluttua porkkana katoaa.

Jänikselle voi syöttää porkkanoiden lisäksi myös voikukkia.

Tappajajänis

Erittäin harvoin tavallisen jäniksen sijaan saattaa spawnata tappajajänis, joka on aggressiivinen pelaajaa kohtaan.

Tappajajäniksen ja jäniksen erottaa toisistaan siten, että tappajajäniksen suu on näkyvissä, mutta tavallisen jäniksen ei.

Killer.jpeg

Tappajajänis.

Jänis.png

Tappajajäniksen vanha tekstuuri.

Tappajajänis tekee vahinkoa helpolla vaikeustasolla 2,5 sydäntä, tavallisella 4 sydäntä ja vaikealla 6 sydäntä.

Tappajajäniksellä on saman verran elinvoimaa kuin tavallisella jäniksellä. Ennen tappajajäniksen tekstuurissa oli verta, mutta se otettiin myöhemmin pois, koska siitä ei pidetty.

Mahdollisuus tappajajäniksen spawnaamiseen on 1/1000. Sen saa kuitenkin komennolla /summon Rabbit ~ ~ ~ {RabbitType:99}.

Triviaa

  • Sudet hyökkäävät jäniksien kimppuun.

  • Jos nimeät Tappajajäniksen nimilapulla Toast se textuuri vaihtuu mutta se silti hyökkää pelaajan kimppuun.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki