FANDOM

YI B-Luokka

Perusiho

Pelaajan alkuperäinen tekstuuri.

Skindex

Näkymä Skindexin muokkausohjelmasta.

Iho eli Skin tarkoittaa tekstuuria, joka on sijoitettuna pelaajan mallin kohdalle. Ihotiedostot on jaettu alueisiin, jotka määräävät eri pelaajan alueiden tekstuurit; esim naaman alue, oikean jalan vasen alue jne. Minecraft tukee vain läpinäkymättömiä ihoja (lukuunottamatta pään toissijaista kerrosta, joka tosin on oletuksena läpinäkyvä), josta johtuen pelaajan ei ole mahdollista olla täysin näkymätön ilman modeja, poikkeuksena on 1.4.2 päivityksessä tullut Näkymättömyyden Taikajuoma, joka kuitenkin näyttää kupla-animaation pelaajan kohdalla. Pään toissijaista kerrosta voi käyttää antamaan pelaajalle hatun, lasit tai muita asusteita (tai vaikka isomman pään). Tietokoneen Minecraftissa pelaaja voi vaihtaa ihonsa Minecraft.net:n profiilisivusta.
Minecraft-superman-skin

Teräsmiehen iho.

Ihon tekeminen ja vaihtaminen

Huom! Ihon tekeminen on mahdollista kaikille, mutta sen voi vaihtaa helposti vain ostetulla versiolla.

  1. Mene osoitteeseen www.minecraftskins.com.
  2. Tee oma iho painamalla ylhäältä editor (muokkain) tai etsi valmis iho ja klikkaa sitä.
  3. Paina oikealta download to computer (lataa tietokoneelle).
  4. Tallenna iho omaan kansioonsa. On suositeltavaa kirjoittaa numeron jälkeen iholle oma nimi, sillä numerosarjat sekoavat helposti.
  5. Mene Minecraftin verkkosivuille.
  6. Kirjaudu sisään tunnuksellasi.
  7. Paina ylhäältä Profile (profiili).
  8. Paina selaa.
  9. Etsi ihosi.
  10. Paina avaa.
  11. Paina upload (lataa nettiin).
  12. Odota vähän aikaa. Käynnistä sen jälkeen Minecraft ja olet valmis!

Ihon voi vaihtaa myös resurssipakettien avulla, korvaamalla tekstuuripaketin entity-kansiossa olevan "steve.png":n haluamallaan skinillä.

Viitta

Viitta on erityinen lisäys ihoon. Sen voi saada virallisesti vain Mojang AB:n työntekijät ja Minecon -tapahtumaan osallistuneet. Muuten viitan voi saada vain modien avulla, esim. Lord of the rings-modilla, Tai Optifine modilla.

Mineviitta

Mojang- ja Minecon viitat.

MojangCloak

Mojangin työntekijöiden viitta.

Triviaa

  • Pelaajalla on ruskea tukka, tummanvioletit housut, turkoosi paita sekä harmaat kengät.
  • Pelaajalle tulee kuin lisävaatteet kun päälle laittaa suojavarusteet.
  • Pelaajat voivat itse tehdä oman ihon.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki