Fandom

Minecraft Wiki

Hornaportaali

557sivua tässä wikissä
Add New Page
Kommentit13 Share

Hornaportaali
Hornaportaali
Hornaportaalin portaali-osa

Tyyppi

Portaalin kehys: Kiinteä kuutio
Portaali-osa: Ei kiinteä kuutio

Vaatimukset

10-14 obsidiaania
1 tuli

Generoituu

Portaali-rakenne: Horna

Painovoima

Kehys: Ei
Portaali-osa: Ei

Läpinäkyvyys

Kehys: Ei
Portaali-osa: Osittain

Valaisu

Kehys: Ei
Portaali-osa: Kyllä (11)

Räjähdysten sieto

Kehys: 8000
Portaali-osa: 0

Työkalu

Kehys: Timanttihakku tai parempi
Portaali-osa: -

Uusiutuva

?

Kerättävyys

Kehys: Kyllä
Portaali-osa: Ei

Datanumero

Portaali-osa: 90

Koodinimi

?

Hornaportaali eli Nether Portal on peliin Alpha 1.2.0 -päivityksen mukana lisätty rakenne, jonka voi luoda 10-14 obsidiaanikuutiosta kokoamalla niistä neljä palaa leveän ja viisi palaa korkean obsidiaanikehyksen. Kehyksen nurkat eivät ole välttämättömiä, mutta saavat portaalin näyttämään vaikuttavammalta.

Mikäli portaalin sisäosan syttyy tuleen, se muuttuu portaaliksi, jonka avulla pelaaja pääsee Horna -ulottuvuuteen. Kun pelaaja koskee portaalin keskustaan peli alkaa lataamaan hornaa, sen jälkeen pelaaja tulee ulos samanlaisesta portaalista Hornassa. Julkaisun 12w34a jälkeen, kaikki joukot voivat mennä portaaleista. Pelaaja voi myöskin työntää joukkoja portaalista läpi. Esimerkiksi koirat eivät teleporttaa Hornaan vaan ne pitää työntää portaalin läpi.

Hornaportaalin voi sammuttaa räjähdyksellä, poistamalla yhden kuution obsidiaania kehyksestä tai pistämällä vettä kehyksen sisälle. Hornanhengen tulipallon räjähdys voi myös sammuttaa portaalin.

Jos pelaaja tekee kaksi portaalia ylämaailmaan, hän voi mennä Hornaan kummasta portaalista tahansa, mutta hän tulee ulos Hornasta ensimmäiseksi tehdystä portaalista. Jos pelaaja siirtää portaalia hornassa sammuttamalla toisen, paluuportaali generoituu satunnaiseen paikkaan (yleensä todella kauas spawnipaikasta). Jos hornaportaalipalan rikkoo, siitä kuuluu samanlainen ääni kuin lasin rikkomisesta.

Bugit

  • Kun hornaportaalin portaalipalan tuhoaa luovassa pelimuodossa, kaikki muut palat pysyvät paikallaan, eikä portaali sammu.

Triviaa

  • Hornanhenki voi sammuttaa hornaportaalin, jos pelaaja on portaalin lähellä ja hornanhenki ampuu tulipallon portaalin lähelle/portaaliin.
  • Pelaaja spawnaa Hornaan välittömästi koskettuaan hornanportaalia luovassa pelimuodossa
  • Hornaportaalin palan voi saada luovalla pelimuodolla, jos kirjoittaa /give <pelaajan nimi> 90 <määrä>.
    • Kun tämän portaalikuution laitaa maahan se katoaa mikäli sen millä tahansa sivulla on kuutio (Kohta, johon lasket sen ei lasketa). Se katoaa myös, jos sen viereen ilmestyy uusi kuutio.
  • Minecraftin 1.7.2 päivityksestä lähtien hornaportaalista on voinut tehdä suuremman kuin 2x3 kokoisen.
    • Vaikka hornaportaalista tekisi ylämaailmassa suuremman kuin 2x3, portaali on hornaan tullessa 2x3 kokoinen.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki