FANDOM

YI A-Luokka

Hornanhenki
Ghast

Kunto

HP1HP1HP1HP1HP1HP1HP1HP1HP1HP2 (9,5)

Vahinko

Vaihtelee etäisyyden mukaan: maksimivahinko alla.
HP1HP1HP1HP1HP1HP1HP1HP1HP2 (8,5)

Spawnaus

Horna (Riippumatta valoisuudesta)
Portaalien lähellä normaalissa maailmassa

Luonne

Aggressiivinen

Pudotukset

Ruuti Ruuti (0-2)
Ghastinkyynel Hornanhengen kyynel (0-1)

Spawnmuna

Spawn14

Spawnmunan datanumero

383:56

Ghast

Kaksi hornanhenkeä. Toinen on juuri ampunut tulipallon.

2012-07-05 13.31.17

Hornanhenki, joka on ampumassa tulipalloa.

Hornanhenget eli Ghast:it ovat Alpha 1.0.5 -version mukana peliin tullut "hornajoukko". Ne ovat valkoisia, meduusaa muistuttavia leijuvia otuksia, joiden suusta tulee tulipalloja havaitessaan pelaajan. Kuollessaan Hornanhenget pudottavat satunnaisia määriä ruutia ja joskus yhden hornanhengen kyyneleen, jota käytetään elpymisen taikajuoman hauduttamisessa. Hornanhenki voi spawnata normaaliin maailmaan portaalin läheisyydessä, mutta mahdollisuus on erittäin pieni.

Tietoa

Yleensä hornanhenget vain leijuvat ympäriinsä silmät ja suu kiinni. Ne avaavat silmät ja suun hyökätessään, ja tekevät "hee-YAAAIII" -äänen vahingoittuessaan. Etäisyys hornanhenkeen ei vaikuta äänen voimakkuuteen, joten kaukana olevia hornanhenkiä voikin helposti luulla lähellä oleviksi.

Jos hornanhengen tulipallo osuu portaaliin tai sen lähelle, portaali sulkeutuu ja vaatii uuden sytytyksen. Mikäli tulentekovälineitä ei ole mukana, portaali avautuu uudelleen jos hornanhengen tulipallo osuu siihen uudelleen.

Hornanhengen tulipallon räjähdysvoimakkuus on 20,17, mikä tarkoittaa, että esimerkiksi puu, puuaidat, uunit, malmit, kirjahyllyt ja hiekkakivi eivät kestä sitä.

Hornanhenget eivät koskaan hyökkää pelaajan kimppuun, ellei tämä ole sen näköetäisyydellä. Hornanhenget voivat nähdä joidenkin kuutioiden "läpi", mutta tämä ei päde esimerkiksi lasiin. Lasista voikin tehdä hornanhenki-turvallisia suojia Hornaan.

Pudotukset

Taistelu

Hornanhenget hyökkäävät pelaajan kimppuun hieman tämän pään yläpuolelle lentävillä tulipalloilla. Tulipalloja voi torjua siirtymällä pois tai lyömällä niitä kädellä tai esineellä, jolloin ne lentävät takaisin. Hornanhenkiä on helppo tappaa niiden omilla tulipalloilla, sillä ne kuolevat välittömästi, jos se osuu hornanhenkiin. Hornahenkiä ei voi vahingoittaa ylhäältä päin.

Hornanhenkiä voi vahingoittaa tavallisilla aseilla, jos on tarpeeksi lähellä. Varmin tapa on kuitenkin käyttää jousta. Ongella voi kelata hornanhenkiä lähemmäksi pelaajaa. Jos näin tekee, hornanhenkeä voi lyödä helpommin miekalla. Hornanhenkien tulipallojen kantama on 30-40 kuutiota, ja ne ajatellaan usein vaikeimmin tapettavaksi joukoksi.

MinecraftGhastAttacking

Hornanhengen tekstuuri, kun se ampuu tulipallon.

Hornanhenkiä voi sytyttää tuleen, mutta tuli, kuten laavakaan, ei vaikuta niihin.

Bugit

  • Jos hornanhengen tulipallo on ilmassa ja pelaaja vaihtaa vaikeustason "rauhalliselle" niin tulipallo jää ilmaan leijumaan. Tämä kuitenkin korjaantuu, jos menet tulipallon luo ja lyöt sitä, jolloin se lähtee liikkumaan.

Triviaa

  • Jos hornanhenki on ampumassa pelaajaa tulipallolla mutta tielle tulee este, hornanhenki saattaa "perua" tulipallon.
  • Hornanhenget tähtäävät kameraan, eivät pelaajaan. Toisin sanoen, mikäli vaihtaa kuvakulman kolmanteen persoonaan, suurin osa tulipalloista lentää pelaajan yli.
  • Valo ei vaikuta hornanhenkiin, joten ne ovat aina saman harmaan sävyisiä.
  • Beta 1.5 -päivityksen mukana peliin lisättiin toiminto, että hornanhenkiä voi spawnata portaalien lähelle normaalissa maailmassa.
  • Normaalissa maailmassa hornanhenkien tulipallot ovat valkoisen värisiä.
  • Hornanhenget eivät ammu pelaajaa luovassa pelimuodossa, vaikka pelaaja löisi niitä.
  • Jos hornanhengen spawnaa tarpeeksi pieneen tilaan, esim. pieneen Luolaan, se alkaa kieppumaan ja päästelee ääniä sekavasti, mutta lopulta kuolee.
  • Hornahengen äänet ovat peräisin C418:n kissalta.
  • Hornahengen voi myös tappaa lumipalloilla.
  • Hornalinnoitukset ovat hyviä suojapaikkoja hornanhengiltä.
  • Hornanhenget eivät näe lasin läpi.
  • Hornanhenget eivät voi tuhota mukulakiveä, joten niistä on hyvä tehdä hornaan bunkkereita.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki