FANDOM

Tämän artikkelin laatuluokitukseksi on arvioitu A-luokka.

Hornahieta
Hornahieta
'

Tyyppi

Kiinteä kuutio

Vaatimukset

Ei ole

Generoituu

Horna

Painovoima

Ei

Läpinäkyvyys

Ei

Valaisu

Ei

Räjähdysten sieto

2

Työkalu

Hakku

Uusiutuva

Kyllä

Kerättävyys

Kyllä (64)

Datanumero

87

Koodinimi

?

Hornahieta eli Netherrack on Alpha 1.2.0 -päivityksen mukana peliin lisätty kuutio. Sitä löytyy luonnollisesti vain Hornasta. Sen pimeä tekstuuri saa aikaan vaikutelman, että alue on pimeämpi kuin todellisuudessa. Hornahiedan kaivaminen on hyvin nopeaa, ja sitä saa jopa kivihakulla vain yhdellä osumalla. Myös käsin sitä saa tuhottua nopeasti, mutta tällöin resursseja ei putoa. Hornahiedan räjähdystensietokyky on melko matala, joten sitä voikin tuhota helposti räjähteellä tai hornanhenkien tulipalloilla.

Tietoa

Jos hornahiedan sytyttää kerran tuleen, se jatkaa palamista kunnes pelaaja sammuttaa sen. Tämä tekee siitä hyvän valonlähteen sekä ansojen materiaalin. Sade ei voi sammuttaa palavaa hornahietaa. Hornahiedan tuli leviää mihin vain tulelle alttiisiin paloihin (paitsi itse hornahietaan), jos ne ovat tarpeeksi lähellä.

Triviaa

2013-07-19 16.11.24.png

Hornahieta tulessa.

  • Hornahiedan päälle ei voi sataa lunta. Lisäksi sen paikallaolo sulattaa lumen lähialueelta.
  • Yleisen uskomuksen mukaan hornahiedassa on verta, mutta oikeastaan kyseessä on Notchin mukaan punainen sammal.
  • Hornahiedan avulla voi määrittää ilmansuuntia, sillä siinä on väärin päin käännettyä "L" -kirjainta muistuttava kuvio, joka osoittaa aina pohjoiseen. Myös mukulakivellä on sama ominaisuus.
  • Kultaisella hakulla hornahiedan kaivaminen kestää 50 millisekuntia.
  • Hornahietaa ei voi käyttää polttoaineena uunissa.
  • Versiosta 1.5 eteenpäin pelaaja voi sulattaa hornahietaa uunissa, joilloin siitä tulee hornatiili, joita voi sitten käyttää hornatiilipalikoiden valmistukseen.
  • Hornahieta on ikään kuin mukulakiveä joka on rappeutunut kuumuudessa.
  • Hornahieta on minecraftin heikoin kivilaji.
  • Hornahiedassa voi olla outo neliötä muistuttava kuvio.
    Hornahiedan outo muoto.png

    Tuo ympyroity kohta on hornahiedan outo muoto

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki