FANDOM

Tämä artikkeli käsittelee esinettä. Sanan muita merkityksiä löytyy täsmennyssivulta.
Hiili
Hiili

Tyyppi

Materiaali

Kestävyys

Tuhoutumaton

Kerättävyys

Kyllä (64)

Datanumero

2630

Hiili eli Coal on materiaali, jota putoaa, jos hiilimalmia kaivetaan. Sitä voi kerätä millä vain hakulla. Kun hiilimalmista on kerran kaivettu hiiltä, sitä ei voi enään muuttaa malmipalaksi.

Hiili on hyvä uunin polttoaine. Yhden hiilen avulla voi sulattaa 8 yksikköä jotakin malmia (mikä tarkoittaa, että 8 hiilellä voi sulattaa kokonaisen 64 palan stackin). Hiili on myös puuhiilen ohella ainoa uunilliseen kaivoskärryyn kelpaava polttoaine (1 hiili kuljettaa kärryä noin 4 minuutin ajan).

Hiilen tärkein tarkoitus on soihtujen luominen, mitkä ovat lähes välttämättömiä kaivosten tekemisessä. Jokaisesta hiilestä (ja 1 kepistä) voi tehdä 4 soihtua, mikä tarkoittaa että yhdestä hiilistackista voi luoda 256 soihtua. 8 puupalasta (ei laudasta) saa yhteensä 64 keppiä, mikä tarkoittaa, että soihtumäärään vaaditaan 64 hiiltä ja 8 puupalaa.

Craftaus

CraftausMallineUusi

Tyhjä
Tyhjä
Tyhjä
Tyhjä
Coalblock uusi
Tyhjä
Tyhjä
Tyhjä
Tyhjä
Hiili
(9)

Triviaa

  • Beta 1.2 -päivityksen mukana peliin lisättiin puuhiili, hiilen korvike jota saa polttamalla puuta.
  • Viikottaisessa julkaisussa 13w18a lisättiin peliin hiilikuutio, joka vastaa uunin polttoaineena 9 hiiltä, eli sillä voi sulattaa yhteensä 72 esinettä.

Katso myös