FANDOM

YI B-Luokka

Hehkukivi
Hehkukivi
'

Tyyppi

Kiinteä kuutio

Vaatimukset

4 hehkukivipölyä

Generoituu

Horna

Painovoima

Ei

Läpinäkyvyys

Ei

Valaisu

Kyllä (15)

Räjähdysten sieto

1,5

Työkalu

Miekka

Uusiutuva

Ei (Pudottaa 1-4 hehkukivipölyä)

Kerättävyys

Kyllä (64)

Datanumero

89

Koodinimi

glowstone

Hehkukivi eli Glowstone on Alpha 1.2.0 -päivityksen mukana peliin lisätty kuutio. Sitä löytyy luonnollisesti vain Hornasta. Hehkukiveä löytyy muiden palojen alaosista, pääasiassa laavan läheltä. Sen tekstuuri muistuttaa korallia. Hehkukiven tuhoaminen pudottaa 1-4 hehkukivipölyä, mutta sitä voi valmistaa uudelleen neljästä hehkukivipölystä.

Hehkukiveä löytyy sekä hyvin korkealta että maan tasalta. Usein sen kerääminen on vaikeaa laavan takia. Hehkukivipölystä tehty hehkukivi on hyvä ja turvallinen valonlähde. Se myös sulattaa jäätä. Kuten kurpitsalyhdyt, hehkukiveä voi käyttää valonlähteenä myös veden alla.

Craftaus

CraftausMallineUusi

Hehkukivi2
Hehkukivi2
Tyhjä
Hehkukivi2
Hehkukivi2
Tyhjä
Tyhjä
Tyhjä
Tyhjä
Hehkukivi

Triviaa

Kiiltokiveä

Hehkukiveä Hornan katossa.

  • Ennen Beta 1.6 -päivitystä hehkukivipalojen valmistamiseen vaadittiin 9 hehkukivipölyä.
  • Hehkukivi valaisee ympäristöään saman verran kuin auringonvalo, mutta lyhyemmältä matkalta.
  • Hehkukiven tekstuuri näyttää samanlaiselta kuin mukulakiven tekstuuri, mutta "kiveys" on vähäisempää.
  • Hehkukiven tuhoamisesta kuuluu samanlainen ääni kuin lasin tuhoamisesta.
  • Jos hehkukivikuution asettaa vähintään 9 kuution päähän maan pinnasta, sen varjon voi nähdä.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki