FANDOM

YI B-Luokka

Hämähäkkiratsastaja
Luuranko-hämähäkki

Kunto

Hämähäkki: HP1HP1HP1HP1HP1HP1HP1HP1 (8)
Luuranko: HP1HP1HP1HP1HP1HP1HP1HP1HP1HP1 (10)
Yhteensä: HP1HP1HP1HP1HP1HP1HP1HP1HP1HP1HP1HP1HP1HP1HP1HP1HP1HP1 (18)

Vahinko

Helppo:HP1HP2 (1,5)
Normaali:HP1HP1HP1 (3)
Vaikea:HP1HP1HP1HP1HP2 (4,5)

Spawnaus

Mihin vain (Valoisuus 7 tai vähemmän)

Luonne

Aggressiivinen

Pudotukset

Tuntematon

Spawnmuna

Ei spawnmunaa

Spawnmunan datanumero

Ei spawnmunaa

Hämähäkkiratsastajat eli Spider Jockey:t ovat Alpha 1.0.7 -päivityksessä peliin lisätty harvinainen hämähäkkien olomuoto, jolloin niillä ratsastaa luuranko. Ne ovat yksi pääasiassa yöllä liikkuvista aggressiivisista joukoista. Hämähäkkiratsastaja on vaarallinen vastus, sillä siinä yhdistyy luurangon kaukohyökkäykset sekä hämähäkin seinäkiipeily- ja pujottelutaidot sekä palojen läpi näkeminen. Hämähäkin spawnatessa on noin 1% mahdollisuus, että sen selkään spawnaa luuranko.

Käytös

Sekä hämähäkki että luuranko luokitellaan omiksi vihollisikseen, joilla on omat HP-palkit. Tämä tarkoittaa sitä, että jos luuranko kuolee, hämähäkki jatkaa normaalia hyökkäämistään ja toisin päin.

Aamun tullessa luuranko syttyy normaalisti tuleen ja kuolee, hämähäkki taas jää eloon muuttuen neutraaliksi. Kuten muutkin hämähäkit, myös hämähäkkiratsastajat voivat kiivetä seinillä. Lisäksi ne näkevät hämähäkkien tapaan pelaajan myös palojen läpi.

Koska hämähäkki kontrolloi hämähäkkiratsastajan liikettä, päivisin elossa olevat hämähäkkiratsastajat vain vaeltavat ympäriinsä ilman määränpäätä. Luuranko ei voi hyökätä pelaajan kimppuun, ellei tämä tule luurangon lähelle.

Sateen takia hämähäkkiratsastajat voivat olla samanaikaisesti neutraaleja ja aggressiivisia: valon taso on liian korkea, että hämähäkki alkaisi metsästää aktiivisesti mutta tarpeeksi matala, että luuranko käyttäytyy hyökkäävästi.

Hämähäkkiratsastaja

Hämähäkkiratsastaja selviytymispelimuodossa.

Pudotukset

Hämähäkki:

Luuranko:

  • Luu Luu (0-2): Kuollessa
  • NuoliEsine Nuoli (0-2): Kuollessa

Harvinaiset:

Paras

Hämähäkkiratsastaja luovassa pelimuodossa.

Vain jos päällä kun tapetaan

  • Housut, rintapanssari, kengät, kypärä (1): Kuollessa
Hämähäkkiratsastaja2

Luovassa pelimuodossa ollut hämähäkkiratsastaja, jolla kultaiset suojavarusteet.

Triviaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki