FANDOM

Tämän artikkelin laatuluokitukseksi on arvioitu tynkä.

Taimi.png
Tämä artikkeli on tynkä. Voit auttaa Minecraft Wikiä laajentamalla artikkelia. Tynkäluokassa saattaa myös olla muita saman ongelman omaavia artikkeleita.

Elytra
Elytra.png

Tyyppi

Kulkuneuvo

Kestävyys

Kerättävyys

Kyllä (1)

Datanumero

Elytra ("Siivet") on 1.9-päivityksessä peliin lisätty esine, jonka avulla pelaaja voi liitää ilmassa. Elytra puetaan rintapanssarin tilalle. Elytran voi saada vain löytämällä sen ääreen generoituvista äärilaivoista, joissa sitä vartioi shulker. Liidon aloittamainen vaatii vähintään neljän kuution korkeudelta hyppäämisen ja välilyöntinäppäimen painamisen. Pelaajan liitokorkeus laskee vaakatasossa liitäessä yhden kuution verran jokaista kymmentä kuutiota kohden. Jos elytralla nousee liian jyrkässä kulmassa ylöspäin, pelaaja "sakkaa" ja alkaa pudota alaspäin.

Elytra ei voi hajota, mutta jos sen kestävyys putoaa yhteen pisteeseen, sen liitokyky lakkaa toimimasta. Tällöin elytran tekstuuri muuttuu repaleiseksi. Elytran voi korjata nahalla tai toisella elytralla.

Elytra lento.png

Pelaaja liitää elytralla.

Bugit

  • Siivet lakkaavat toimimasta kesken lennon.
  • Pelaaja voi nousta lentoon alle neljästä kuutiosta.

Triviaa

  • Jos pelaajalla on viitta, elytran tekstuuri muuttuu viitan tekstuurin tapaiseksi.
  • Elytralle saa lumouksen vain alasimen kautta, ja ainoa lumous, jonka voi saada siihen huijaamatta, on särkymätön-lumous.
  • Kun pelaaja lentää elytralla, pelaajan lyömälaatikko on matalampi.
  • Jos pelaaja käyttää ilotulitteita lennon aikana, pelaaja nousee ylöspäinkin ilman sakkaamista.
  • Pelaaja voi päästä elytralla yhden kuution korkuisista aukoista.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki