FANDOM

YI C-Luokka

Aurinko

Aurinko.

Aurinko on Indev -versiosta lähtien pelissä mukana ollut taivaalla näkyvä kohde. Aurinko on osa vuorokauden vaihtumista: se tulee esiin aamulla, on kirkkaimmillaan päivällä, katoaa illalla ja ei näy ollenkaan yöllä. Aurinko valaisee pelimaailmaa, ja esteettömässä auringonvalossa pelin valoisuus on 15, mikä on korkein mahdollinen taso. Auringon öinen vastine on kuu.

Auringonvalo

Auringonvalo on luonnollinen valo ja kirkkain mahdollinen valonlähde. Pilvet eivät vaikuta auringonvalon määrään. Sateen aikana auringonvalon määrä laskee yhden tason, eli neljääntoista.

Auringonvalo tuottaa niin suurta valoisuutta, ettei aggressiivisia joukkoja voi spawnata. Auringonvalo sytyttää luurangot ja zombit palamaan, elleivät ne ole vedessä. Se myös muuttaa hämähäkit neutraaleiksi. Auringonvalo ei vaikuta limoihin, creepereihin tai ääreläisiin.

Triviaa

  • Auringon noustessa kuutioiden valoisuus nousee yhden tason 10 sekunnin välein. Sen laskiessa taas kuutioiden kirkkaus vähenee samalla nopeudella.
  • Veden alla aurinko näyttää suuremmalta kuin maalla.
  • Auringon koko on suurimmillaan sen noustessa ja laskiessa.
  • 1.9 Pre-Release 4 -kehitysversiossa Aurinko ja Kuu muutettiin pyöreiksi. Ne kuitenkin palautettiin Minecraft 1.0.0:n lopulliseen julkaisuun mennessä takaisin neliön muotoiseksi.
  • Aurinko ei näy, jos näköetäisyys on lyhyt tai hyvin lyhyt.
    Auringon nousu

    Auringon nousu.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki