Wikia

Minecraft Wiki

Alasin

Kommenttia5
494sivua tässä wikissä

YI B-Luokka

Alasin
Alasin
'

Tyyppi

Kiinteä kuutio

Vaatimukset

3 rautakuutiota
4 rautaharkkoa

Generoituu

Ei

Painovoima

Kyllä

Läpinäkyvyys

Osittain

Valaisu

Ei

Räjähdysten sieto

6000

Työkalu

Hakku, puinen tai parempi

Uusiutuva

Kyllä

Kerättävyys

Kyllä (64)

Datanumero

141

Koodinimi

?

Alasin eli Anvil on kuutio, joka lisättiin peliin julkaisussa 12w41a. Sillä voi korjata lumottuja esineitä menettämättä niiden lumouksia, nimetä esineitä ja yhdistellä lumouksia. Alasimen voi rikkoa millä tahansa esinellä, mutta se rikkoutuu nopeimmin hakulla. Painovoima vaikuttaa alasimeen, ja pudotessaan pelaajan päälle se aiheuttaa 2 HP:n menetyksen. Alasin, toisin kuin hiekka tai sora ei voi hukuttaa pelaajaa alleen. Alasin kuluu myös käytössä. Se muuttuu pikkuhiljaa murtuneeksi alasimeksi, ja sen jälkeen pahasti murtuneeksi alasimeksi. Siitä seuraava vaihe on alasimen hajoaminen.

Alasin2

Ensimmäinen kuvankaappaus alasimesta

Craftaus

Craftaus-resepti ei toimi Wikin mobiiliversiossa. Jos käytät mobiiliversiota, siirry sivun alalaidasta tietokoneversioon

CraftausMallineUusi

Rautakuutio
Rautakuutio
Rautakuutio
Tyhjä
Rautaharkko
Tyhjä
Rautaharkko
Rautaharkko
Rautaharkko
Alasin

Käyttö

Alasimet

Alasimet vasemmalta oikealle: Alasin, hieman vahingoittunut alasin ja pahasti vahingoittunut alasin.

Alasimella voi tehdä kolme toimintoa:

Korjaus: Korjattava esine asetetaan vasemmanpuoleiseen ruutuun, ja korjaava esine asetetaan vastaavasti oikeanpuoleiseen (korjaava esine voi olla joko samaa mallia oleva työkalu tai korjattavan esineen luomisessa käytetty aine eli puulankku, mukulakivi, rautaharkko, kultaharkko tai timantti). Ehjän esineen voi ottaa nuolen oikealta puolelta. Korjauksen hinta on vähintään yksi kokemustaso. Lumoukset eivät lähde.

Uudelleennimeäminen: Voit myös pelkästään nimetä esineitä alasimella. Tällöin hinta on 7 kokemustasoa. Uusi nimi tulee kursivoidusti kun hiiren kohdistaa siihen.

Lumouksien yhdistäminen: Alasimella voi yhdistellä lumouksia samaan tapaan kuin korjatessa, vaikka yhdistettävät työkalut tai aseet olisivat kuluneet (tarkoittaa myöskin korjausta). Silloin aseista ja työkaluista saa entistä tehokkaampia, mutta se vie kokemusta lumouksien tasoista riippuen.

Triviaa

  • Alasimen teko vaatii yhteensä 31 rautaharkkoa.
  • Alasin ei tuhoudu, jos sen vieressä räjähtää dynamiitti.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki