Fandom

Minecraft Wiki

Aktivoijaraide

556sivua tässä wikissä
Add New Page
Kommentit0 Share

Aktivoijaraide

'

Tyyppi

Ei-kiinteä kuutio

Vaatimukset

6 rautaharkkoa
2 keppiä
1 punakivisoihtu

Generoituu

Ei

Painovoima

Ei

Läpinäkyvyys

Kyllä

Valaisu

Ei

Räjähdysten sieto

3.5

Työkalu

Käsi

Uusiutuva

Kyllä

Kerättävyys

Kyllä (64)

Datanumero

dec: 157 hex: 9D

Koodinimi

?

Aktivoijaraide eli Activator Rail on raidekuutio, jota käytetään aktivoimaan TNT-kaivosvaunu, suppilovaunu sekä komentokuutiokaivosvaunu. Se julkaistiin viikottaisessa julkaisussa 13w02a ja se lisättiin peliin Redstone Update:ssa (suom. Punakivipäivitys).

Kun aktiivinen punakivisingnaali menee raiteeseen, se aktivoituu ja antaa tällöin punakivisingnaalia sen yllä olevaan kaivosvaunuun. Deaktiivisena toiminnot ovat samat kuin normaalilla raiteella. Ne käyttäytyvät punakiven kanssa samalla tavalla kuin kiihdytinraide. Aktivoijaraide ei vaikuta mitenkään kaivosvaunujen toimintaan, lukuunottamatta TNT-kaivosvaunua, komentokuutiovaunua sekä suppilovaunua.

Craftaus

Craftausruutu

Rautaharkko
Tikku
Rautaharkko
Rautaharkko
Punakivisoihtu
Rautaharkko
Rautaharkko
Tikku
Rautaharkko
Raide
(6)

Toiminnot

  • TNT-kaivosvaunu
    • Kun TNT-kaivosvaunu kulkee aktiivisen aktivoijaraiteen yli, sen räjähde aktivoituu ja räjähtää jonkin ajan kuluttua.
    • Kun TNT-kaivosvaunu kulkee deaktiivisen aktivoijaraiteen yli, ei vaikutusta.
  • Suppilovaunu
    • Kun suppilovaunu on aktiivisen aktivoijaraiteen päällä, suppilon lopettaa esineiden siirtämisen yllä olevasta, säiliön sisältävästä, kuutiosta, omaan säiliöönsä.
    • Kun suppilovaunu on deaktiivisen aktivoijaraiteen päällä, se siirtää normaalisti esineitä yllä olevasta, säiliön sisältävästä, kuutiosta omaan säiliöönsä 3 esineen sekuntinopeudella.
  • Kaivosvaunu
    • Kun kaivosvaunu kulkee aktiivisen aktivoijaraiteen yli, se ravistaa pelaajat ja joukot pois kaivosvaunusta.
    • Kun kaivosvaunu kulkee deaktiivisen atkivoijaraiteen yli, ei vaikutusta.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki