Fandom

Minecraft Wiki

Äärikristalli

556sivua tässä wikissä
Add New Page
Kommentit5 Share

Äärikristalli
Ender Crystal.gif
'

Tyyppi

Erityinen rakenne

Vaatimukset

Ei

Generoituu

Ääri

Painovoima

Ei

Läpinäkyvyys

Osittain

Valaisu

Kyllä

Räjähdysten sieto

Tuntematon

Työkalu

Tuntematon

Uusiutuva

Ei

Kerättävyys

Ei

Datanumero

200

Koodinimi

?

Äärikristalli eli Ender Crystal on erityinen rakenne, joita löytää vain Ääri -ulottuvuudessa olevien obsidiaanipilarien päältä. Äärikristallin tarkoituksena on palauttaa ääriliskolle elinvoimaa. (Minkä takia läheiset kristallit kannattaa tuhota ennen sen kimppuun hyökkäämistä). Äärikristallit kuitenkin räjähtävät tuhoutuessaan.

Äärikristalli vaikuttaa olevan leijuva kristalli peruskalliosta tehdyllä, tulen sytyttämällä alustalla. Se ei ole varsinaisesti kuutio, sillä ei ole ID.tä eikä se ole saatavilla edes luovassa pelimuodossa, eikä sitä voi saada myöskään "TooManyItems" -modilla. Kun äärikristalli palauttaa ääriliskon kuntoa, siitä lähtee harmaa säde sitä kohti. 

Tuhoaminen

Äärikristallin tuhoutumisen aiheuttamien räjähdysten takia ne kannattaa tuhota jousella. Jos obsidiaanipilarin viereen rakentaa tornin jostakin muusta materiaalista kuin obsidiaanista tai peruskalliosta , äärilisko saattaa tuhota sen. Tämän takia tuhoamisessa on oltava nopea. Jos äärikristallin koettaa tuhota vierestä, räjähdys vahingoittaa pelaajaa ja usein myös pudottaa tämän alas ääreläisten keskelle.

Bugit

  • Äärikristallin päälle voi asettaa paloja niin, että kristalli vaikuttaisi leijuvan niiden läpi.
Äärikristallipylväs.png

Äärikristalli obsidiaanipylvään päällä.

Triviaa

Latausputki.png

Äärikristallista lähtevä "lataustunneli", joka antaa ääriliskolle elämää.

  • Äärikristallin jalka on leveämpi kuin normaali kuutio (norm. 16 px, äärik. 24 px).
    • Äärikristallin viereen ei voi asettaa kuutioita.
  • Mikäli äärikristallin liekki osuu johonkin joukkoon lukuunottamatta ääriliskoa, joukko syttyy tuleen.
  • Lumipallot ja jopa kananmunat tuhoavat äärikristallin, joten pelaajan kannattaa ottaa niitä paljon mukaan ääreen.
  • Äärikristallia ei voi kopioida Pick Block -näppäimellä.
  • Äärikristallin "jalan" tekstuuri on sama kuin peruskalliolla.
  • Kun äärikristalli tuhoutuu, sen paikalle jää peruskalliokuutio, joka palaa hetken, mutta sammuu jonkin ajan kuluttua.
  • Äärikristalliin saa peliin komennolla /summon EnderCrystal.
  • Minecraft 1.9 versiossa äärikristalleja löytyi tavaravalikosta mutta sen sai asettaa vain laavalasin tai peruskallion päälle.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki