FANDOM

YI B-Luokka

Ääriarkku
Ender chest
'

Tyyppi

Kiinteä kuutio

Vaatimukset

8 obsidiaania
1 äärensilmä

Generoituu

Äärikaupungit

Painovoima

Ei

Läpinäkyvyys

Tuntematon

Valaisu

6

Räjähdysten sieto

6 000

Työkalu

Hakku (silkkinen kosketus)

Uusiutuva

Kyllä

Kerättävyys

Kyllä (64)

Datanumero

130

Koodinimi

?

Ääriarkku eli Ender chest on kuutio johon voi varastoida esineitä. Ääriarkut toimivat samoin kuin arkut, mutta niistä ei voi tehdä suuria arkkuja (Double Ender Chest -modilla tämä on mahdollista) ja ne toimivat myös Hornassa ja Ääressä. Ääriarkut eivät pudota sisältöään kun ne tuhotaan, vaan esineet säilyvät pelin koodissa kunnes uusi ääriarkku luodaan ja tavarat otetaan pois.

Craftaus

CraftausMallineUusi

Obsidiaani
Obsidiaani
Obsidiaani
Obsidiaani
Enderin silmä
Obsidiaani
Obsidiaani
Obsidiaani
Obsidiaani
Ender chest

Käyttö

Ääriarkkujen sisältöjä on vain yksi pelin koodissa, joten vaikka arkkuun olisi pistetty tavaraa ja arkku tuhottaisiin, saisi tavarat takaisin kun arkku seuraavan kerran asetettaisiin. Ääriarkkuja voi tehdä monta ja ääriarkku onkin hyvä tapa vaihtaa esineitä pitkien matkojen päässä olevien pelaajien välillä moninpelissä, koska yhteen arkkuun laitetut tavarat voi ottaa mistä tahansa muusta ääriarkusta.

Triviaa

  • Jos tuhoat ääriarkun jossa on tavaraa, tavarat eivät "putoa" sieltä vaan jäävät maailman koodiin. Kun avaat jonkin ääriarkun samassa maailmassa, tavarat ovat siellä.
  • Arkun voi tuhota millä tahansa hakulla ja sen tuhoaminen tiputtaa 8 obsidiaania.
  • Ääriarkun voi kerätä vain, jos hakussa on silkkinen kosketus -lumous.
  • Ääriarkusta ei voi tehdä suurta arkkua.
  • Ääriarkkua voi käyttää ikäänkuin toisena tavaraluettelona, jos on hakku, jossa on silkkinen kosketus -lumous.
  • Toiset pelaajat eivät näe ääriarkuissa olevia tavaroita, mitä muut pelaajat ovat laittaneet sinne. Tämä on hyödyllinen asia, koska moninpeleissä toiselta ei voi varastaa tavaraa jos tämä säilyttää tavaroitaan ääriarkussa.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki