FANDOM

YI B-Luokka

Äären silmä
Enderin silmä

Tyyppi

Työkalu

Kestävyys

Tuhoutumaton

Kerättävyys

Kyllä (64)

Datanumero

381

Äären silmä eli Eye of Ender on esine, joka lisättiin peliin Minecraft 1.0.0 -päivityksen mukana. Sen voi craftata äärenhelmestä ja roihujauheesta. Äären silmiä voi käyttää Ääriportaalien korjaamiseen ja hiiren oikealla näppäimellä tukikohtien löytämiseen, ja ääriarkkujen craftaamiseen.

Craftaus

CraftausMallineUusi

Tyhjä
Tyhjä
Tyhjä
Tyhjä
Enderhelmi
Tyhjä
Tyhjä
Blazejauhe
Tyhjä
Enderin silmä

Tietoa

Kun äären silmän heittää painamalla hiiren oikeaa näppäintä silmän ollessa pelaajan kädessä, se leijuu noin 15 kuutiota ylöspäin tukikohdan suuntaan jättäen jälkeensä violettien partikkelien vanan. Silmä leijuu ilmassa kolme sekuntia, minkä jälkeen se joko putoaa takaisin maahan nostettavana esineena tai katoaa violettiin hiukkasräjähdykseen. Kun pelaaja heittää äären silmän noin 20 kuution päässä tukikohdasta, se leijuu maan läpi sitä kohti.

Ääreen matkustavien pelaajien suositellaan tekemään useita äären silmiä, sillä ne katoavat suhteellisen helposti ja kuluvat nopeasti tukikohtia etsiessä ja tukikohtien Ääriportaalien korjaamiseen tarvitaan usein yli 10 äären silmää. On myös mahdollista, mutta erittäin epätodennäköistä, että portaali olisi valmis eikä sitä tarvitsisi korjata. varmistettu?

Triviaa

  • Äären silmät eivät toimi Ääressä eivätkä Hornassa.
  • Äären silmä on luultavasti viittaus J.R.R. Tolkienin kirjasta Taru sormusten herrasta tunnettuun "Sauronin silmään".
  • Jos äären silmiä ampuu jakelulaitteesta, ne eivät lennä tukikohtaa kohti, vaan putoavat kerättävinä esineinä.
  • Jos äären silmä paikantaa tukikohtaa, se voi leijua/tippua maan läpi.
  • Äärensilmiä ei voi heittää supertasaisella karttatyypillä.

Katso myös

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki