Fandom

Minecraft Wiki

Äärenhelmi

557sivua tässä wikissä
Add New Page
Kommentit6 Share

Tämän artikkelin laatuluokitukseksi on arvioitu C-luokka.

Äärenhelmi
Äärenhelmi

Tyyppi

Materiaali

Kestävyys

Tuhoutumaton

Kerättävyys

Kyllä (16)

Datanumero

368

Äärenhelmi eli Ender Pearl on ääreläisten pudottama esine. Äärenhelmen voi heittää ilmaan hiiren oikealla näppäimellä. Tällöin pelaaja teleporttaa sen putoamispaikkaan, mutta menettää 2½ kuntopistettä putoamisen takia ja äärenhelmi katoaa. Äärenhelmellä teleportatessa on hyvä käyttää kenkiä, joissa on höyhenenkevyt-lumous. Äärenhelmistä voi myös craftata äärensilmiä yhdistämällä ne roihujauheeseen.

Triviaa

  • Äärenhelmiä voi löytää vedestä ilman syytä. Tämä johtuu siitä, että vesi tappaa ääreläiset, mikäli ne joutuvat kosketuksiin toistensa kanssa liian pitkäksi ajaksi.
    • Tämä kuitenkin harvinaistui Minecraft 1.0 -päivityksen mukana, sillä se sai ääreläiset teleporttaamaan veteen joutuessaan pois suhteellisen nopeasti.
      Partikkelit.png

      Violetteja partikkeleita pelaajan ympärillä.

  • Äärenhelmellä teleporttauksen jälkeen pelaajan ympärillä leijuu hetken ajan samanlaisia violetteja partikkeleita, kuten ääreläisten ympärillä.
  • Luovassa pelimuodossa ei voi teleportata äärenhelmien avulla paitsi Xbox 360 -versiossa.
  • Jos äärenhelmen heittää hornaportaaliin, äärenhelmi voi lentää portaalin läpi, ja pelaaja ei spawnaa hornaan.
  • Jos suojavarusteessa on Suojaus-lumous, pelaajalta vähenee vähemmän HP:ta, kun hän heittää äärenhelmen.
  • Ilman suojavarusteita pelaaja menettää 2½ HP:ta.

Katso myös

Aloita keskustelu Keskustelut aiheesta Äärenhelmi

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki